Online Felület Általános Szerződési Feltételei (Fogyasztóvédelmi Tájékoztató)
A Szolgáltató adatai
A(z) orchideaparfumeria.hu webáruház és a weblap üzemeltetője
Cégnév: STEBEK Tervező- Beruházó- Kivitelező és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4034 Debrecen, Repce u. 13.
Adószám: 11550750-2-09
Cégjegyzékszám: 09 09 004769
E-mail cím: info@orchideaparfumeria.hu
Cégjegyzéket kiadó bíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Tárhely szolgáltató
Név: Hostinger International Ltd.
Székhelye: 61 Lordou Vironos st. 6023 Larnaca, Cyprus (Hostinger Magyarország)
E-mail cím: hu@hostinger.com
Jelen ÁSZF-ben a Szolgáltató, a(z) STEBEK Tervező- Beruházó- Kivitelező és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság és a(z) STEBEK Kft. szinonimaként jelenik meg.
Általános információk
Üdvözöljük a(z) STEBEK Kft. által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a(z) orchideaparfumeria.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit, fogyasztóvédelmi tájékoztatót.
Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége/gazdasági tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre, civil szervezetre, egyházi jogi személyre, társasházra, lakásszövetkezetre, mikro, kis-és középvállalkozásra (a továbbiakban: Fogyasztó), mint Felhasználóra egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozóakhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használata során a regisztráláskor és azt követően is tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A(z) orchideaparfumeria.hu honlapon folytatott tevékenység
A Szolgáltató a Honlapon üzleti tevékenysége során értékesítését folytatja. A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem veti alá magát.
Felhasználási feltételek
Felelősség
A Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni károkért és nem vagyoni sérelemért a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. Szolgáltató – az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével – kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
Szerzői jogok
A Honlap szerzői művek és más tartalmak sajátos összeállítása, amely a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 7.§-a alapján gyűjteményes műként védelemben részesül. A védelem a gyűjteményes művet megilleti akkor is, ha annak részei, tartalmi elemei nem részesülnek, illetve nem részesülhetnek szerzői jogi védelemben. A gyűjteményes mű egészére a szerzői jog használata a Szolgáltatót illeti, ez azonban nem érinti a gyűjteménybe felvett egyes művek szerzőinek és kapcsolódó jogi teljesítmények jogosultjainak esetleges önálló jogait.
A honlapon történő vásárlás
Regisztráció
Amennyiben a Felhasználó nem kívánja, hogy a Szolgáltató a rendszerében regisztrált Felhasználóként rögzítse, lehetősége van regisztráció nélkül is vásárolni.
A regisztrációra a "Regisztráció" oldalon van lehetőség.
A vásárlás/regisztráció során Felhasználónak szükséges megadnia a regisztrációs űrlapon az alábbi adatokat:
- vezetéknév, keresztnév, cégnév;
- telefonszám, e-mail cím;
- számlázási adatok (ország, utca, város, irányítószám);
- szállítási adatok (ország, utca, város, irányítószám);
- regisztráció esetén jelszó.
A regisztrációt követően a Felhasználó visszaigazoló e-mailt kap a megadott e-mail címére, melyen értesítik regisztrációja sikerességéről.
A regisztráció törlését Felhasználó a Szolgáltató e-mail címére küldött elektronikus levélben kérheti. A regisztráció törlése esetén újbóli rendeléshez a Felhasználónak újra be kell regisztrálnia, mert adatai a törléssel a rendszerből véglegesen eltávolításra kerülnek.
Szolgáltató gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a GDPR rendelet, továbbá az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó, ha tudomására jut, hogy jelszavával valaki visszaélt, köteles a Szolgáltatónak haladéktalanul jelezni a szükséges intézkedések megtétele érdekében.
A Felhasználó köteles a regisztráció során megadott adatait azok megváltozása esetén frissíteni és gondoskodni arról, hogy azok a valóságnak megfelelőek legyenek, hogy a rendelés teljesíthető legyen.
Megrendelés
Felhasználó a termékek részletes jellemzőiről, bruttó áráról a honlapon, a Termékek menüpont alatt, a kívánt kategóriát, majd az adott terméket kiválasztva a megrendelés előtt tájékozódhat.
A webáruházban lehetőség szerint minden áru képpel és leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek eltérhetnek a képen látottaktól.
Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az áfát.
A webáruház az árváltozás jogát fenntartja minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink, illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Árváltozás esetén a már megrendelt árut a rendeléskori áron szállítjuk.
A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek, és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével. Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet erejéig tart.
A honlapon történő rendelés menete:
- A Felhasználó a "Kosárba" gombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti, annak darabszámát a "Kosárba" gomb mellett állíthatja be, majd annak tartalmát a kosár jelre kattintva ellenőrizheti;
- A Felhasználó a kosárba lépve módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve 0 darab beírásával törölheti az adott tételt;
- Amennyiben a Felhasználó kosárban lévő termék(ek) megrendelése mellett dönt, akkor a "Tovább a fizetéshez" gombra kattintva eljuthat a "Kassza" oldalra, a fizetés utánvéttel vagy bankkártyával történik;
- A megrendelés folyamatának következő lépésében az "Elolvastam és elfogadom az általános szerződési feltételeket" jelölőnégyzet kipipálása, illetve az Adatvédelmi tájékoztató megismerése után a "Megrendelés elküldése" gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését. A gombra kattintva megjelenik a Felhasználó megrendelésének összes adata, így ellenőrizheti ezeket;
- Ha a Felhasználó a megrendelés adatait rendben találja, akkor a "Rendelés véglegesítése" gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését. A regisztrált Felhasználó a megrendelésének állapotát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti "Bejelentkezés" menüpont segítségével. Itt megtalálhatja a honlapon leadott összes eddigi megrendelésének a számát és összegét. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható és kerül ekként iktatásra.
Adatbeviteli hibák javítása
A Felhasználónak az adatbeviteli hibák javítására a "Megrendelés véglegesítése" gomb megnyomása előtt a "Vissza a kosárhoz" gomb megnyomásával van lehetősége.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Felhasználókat minden, a termékeket érintő tulajdonságról tájékoztassa. Ennek ellenére előfordulhat, hogy tévedésből, vagy informatikai technikai hibából eredően a termékek ára elírásra kerül, vagy rosszul történik azok feltüntetése. Ebben az esetben a Szolgáltató minden esetben a webáruházban megadott áron köteles a terméket értékesíteni, kivéve abban az esetben, amennyiben a tévedés, elírás egy átlagos fogyasztó számára is nyilvánvaló. Amennyiben e hibát kihasználva, rosszhiszeműen adja le megrendelését a Felhasználó, abban az esetben a termék(ek) visszaigazolására nem kerül sor, vagy a visszaigazolás ellenére azok átadására nem kerül sor.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató köteles a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni.
A Szolgáltató a Felhasználó megrendelését automatikus elektronikus levélben rögzíti. Az e-mail a megrendelést követően a termékeket visszaigazolja, illetve megadja a leadott megrendelés adatait a Felhasználó részére annak ellenőrzése érdekében. Amennyiben a megküldött válaszlevélben rögzített adatok nem felelnek meg a Felhasználó által leadott megrendelésnek, azt e-mailben, a megrendeléshez társított azonosító kódra hivatkozva az e-mail kézhezvételét követően haladéktalanul jelezni köteles a Szolgáltató felé.
A megrendelés leadását követően a Szolgáltató a megrendelést köteles visszaigazolni, hogy a terméket a futárszolgálatnak átadta. A Szolgáltató felhívja minden Felhasználó figyelmét arra, hogy a tömeges vásárlás miatt előfordulhat, hogy még a webáruházban elérhető termék a megrendelést követően mégsem áll a webáruház rendelkezésére. Ebben az esetben a megrendelést a Szolgáltató törli, és a Felhasználót a törlésről e-mailben értesíti.
Amennyiben a visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem köteles átvenni, megvenni a terméket. A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje tartalmazza a Felhasználó megrendelésével kapcsolatos adatokat.
A szerződés létrejötte
Szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség. A megkötött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló, a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével jön létre. A visszaigazoló e-mailben a Szolgáltató visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott szerződéskötést megelőző tájékoztatást, valamint elállási nyilatkozat mintát is.
Szerződés módosítása
Feleknek az elállási joguk gyakorlása helyett lehetőségük van arra, hogy e-mail útján, közös megegyezéssel módosítsák a szerződést.
A Vevő írásban kérheti a szerződés módosítását és az áru cseréjét. A cserére irányuló kérést a Szolgáltató nem köteles elfogadni. Amennyiben a Felek között a cserére megállapodás jön létre, úgy a kiszállítás és visszaszállítás költségei a Fogyasztót terhelik.
Az Eladó kérheti a szerződés módosítását, amennyiben a megrendelt áru a készletből kifogyott, és helyette más áruval kíván teljesíteni, melyet Vevőnek írásban (elektronikus levélben) kell elfogadnia.
Fizetés
A Szolgáltató az alábbi fizetési módokat biztosítja Felhasználó számára:
- Szállítást megelőzően történő átutalás;
- Utánvét: a megrendelést követően a Szolgáltató a csomagot átadja a Szállítónak, akinél a termék átvételekor lehet kiegyenlíteni a megadott szállítási címen.
- SimplePay rendszeren keresztül bankkártyával;
Számla
A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki. A Szolgáltató a számlát elektronikusan is, külön kérésre levélben, illetve faxon, vagy legkésőbb a termék átadásakor bocsátja a Felhasználó rendelkezésére.
Átvétel
Csomag átvételi lehetőségek:
- Futárszolgálat utánvéttel: 2-3 munkanap alatt 2200 Ft-ért. A megrendelt termékeket a(z) MPL (Magyar Posta Zrt.) futárszolgálat házhoz szállítja, munkanapokon 8 és 17 óra között. A kiszállítás előtt egy nappal a futárszolgálat e-mailben értesíti a szállításról. Ne feledje, hogy rendeléskor olyan telefonszámot adjon meg, ahol szükség esetén a futár el tudja érni. Ha bármilyen kérése vagy a futár munkáját segítő közlendője van a szállítással kapcsolatban (pl. munkahely neve, más átvevő személy stb.), kérjük, jelezze rendeléskor a megjegyzés mezőben.
- Futárszolgálat előreutalással utalás beérkezésétől számított 2-3 munkanap alatt 2.200 Ft-ért. A megrendelt termékeket a(z) MPL (Magyar Posta Zrt.) futárszolgálat házhoz szállítja munkanapokon 8 és 17 óra között. A rendelés leadása után 48 órán belül egy díjbekérőt fog kapni, ami tartalmazza az utaláshoz szükséges adatokat és információkat. Ne feledje, hogy rendeléskor olyan telefonszámot adjon meg, ahol szükség esetén a futár el tudja érni. Ha bármilyen kérése vagy a futár munkáját segítő közlendője van a szállítással kapcsolatban (pl. munkahely neve, más átvevő személy stb.), kérjük, jelezze rendeléskor a megjegyzés mezőben.
- Ingyenes kiszállítás: a(z) 15.000 Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás ingyenes. Kivételt képeznek ez alól a túl méretes termékek, azokat nem tudjuk ingyenesen szállítani!
- Személyes átvétel: személyesen a Szolgáltató 4024 Debrecen, Piac u. 31. szám alatti üzletében.
Szállítás
A Szolgáltató a szállítást csak Magyarország területére biztosítja. A Felhasználó a termék átvételekor késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelőe.
Elállási jog
Elállási jog gyakorlásának menete
A Fogyasztó (kizárólag önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyek, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás részére) a fogyasztóvédelmi törvény szerint az az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a
- terméknek,
- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán a Szolgáltató székhelyére vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt vagy az alábbi linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat-mintát is.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Elállás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek tekintetében:
- olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Hibás teljesítés, kellékszavatosság, jótállás
Hibás teljesítés
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatosság
A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne;
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti;
- a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja; vagy
- a szerződéstől a jelentéktelen hiba kivételével elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy a Szolgáltató a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve köteles elvégezni. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a dolognak a megjelölt hiba szempontjából elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A Szolgáltató által a Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Jótállás
Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Fogyasztóra.
Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell. Fogyasztót az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján megillető kötelező jótállás esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
- A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek azzal, hogy a jótállási jegy a Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.
- A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
- A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani, ha pedig a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
- Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
- A Fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.
- A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a Fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
- a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
- a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát (ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót)
- az eltérés indokát, ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget,
- a tájékoztatást arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátja, valamint azt három évig köteles megőrizni.
A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató, amely elismervényen feltünteti:
- a fogyasztó nevét és címét,
- a dolog azonosításához szükséges adatokat,
- a dolog átvételének időpontját, továbbá azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.
Hírlevél
A Szolgáltató hírlevél küldési tevékenységet végez.
Amennyiben híreinkre, újdonságainkra kíváncsi, kövesse Facebook oldalunkat is.
Amit a panaszkezelésünkről tudni érdemes
Panaszügyintézés helye, ideje, módja, jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés helye fogyasztóvédelmi, és adatvédelmi sérelmek esetén
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: levelezési cím: 4034 Debrecen, Repce u. 13.; telefonszám: +36 (30) 326-1274; e-mail: info@orchideaparfumeria.hu.
Panaszügyintézés módja
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet melyet öt évig őriz, a panaszra tett érdemi válaszával együtt vesz fel. Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni köteles, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles; Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája megtalálható:jarasinfo.gov.hu.
Bármely érintett a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos vélt jogsérelem esetén az illetékes törvényszékhez, a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez is fordulhat vagy vizsgálatot kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (elnök: dr. Péterfalvi Attila; 1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; ugyfelszolgalat@naih.hu, +36 (1) 391-1400, www.naih.hu).
Jogvita
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testületnél. A területileg illetékes békéltető testületek listáját ide kattintva töltheti le.
- Bírósági eljárás kezdeményezése Fogyasztói jogviták online rendezése: A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Európai Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület dönti el. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek (Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.; levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu; fax: +36 (1) 488-21-86; telefon: +36 (1) 488-21-31.
ÁSZF, árak módosítása
Ha az ÁSZF a megrendelés és a termék Felhasználó általi átvétele között módosításra kerül, erről a Felhasználót a Szolgáltató a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címén tájékoztatja. Fogyasztóval kötött szerződés hatálya alatt a Fogyasztó az általános szerződési feltétek módosítása esetében jogosult a szerződéstől elállni.
Technikai korlátok:
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Fogalmak
Szolgáltató: a webáruház üzemeltetője, amely a webáruházban kínált árut értékesítő szolgáltatást nyújtó 1. pontban meghatározott jogi személy.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége/gazdasági tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasházra, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás.
Felek: az adásvételi szerződésben szereplő szerződő személyek, a Szolgáltató és a Fogyasztó együttesen.
Adásvételi szerződés: a Felek között a webáruház kínálatából a Fogyasztó által kiválasztott áru tulajdonjogának átruházására irányuló szerződés.
Áru: webáruházban a Szolgáltató által eladásra kínált termék.
Vételár: az a bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen a Szolgáltató az árut eladásra kínálja.
Szállítás: az adásvételi szerződés tárgyát képező árunak a Fogyasztó által megjelölt címre történő eljuttatása és a Fogyasztó (vagy megbízottja) részére történő átadása.
Szállító: a Szolgáltatóval szerződött futárszolgálat, vagy postai szállító.
Szállítási díj: a vételáron felül az áru kiszállításának ellenértékeként megfizetésre kerülő összeg.
Webáruház: elektronikus úton, távollevők részére, ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá.
A jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések
Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, valamint a Fogyasztóra terjed ki. Az ÁSZF hatálya nem terjed ki a Szállítóra.
A Szolgáltató és a Fogyasztó közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Fogyasztó megrendelését véglegesítette, illetve ennek keretében a Vevő a Szolgáltatás jelen ÁSZF-jét elfogadja, és a Vevő részére az Eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolta.
Az ÁSZF határozatlan időre szól.
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Dokumentumok
Elállási nyilatkozat-minta
Üzlethelyiségen kívül történő értékesítés tájékoztató
Békéltető testületek elérhetőségei
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018. november 15.